torsdag 17 februari 2011

?

Det räcker nog från min andra blogg.. har använt den för att skriva av mig privat så de är inte lämpligt att lägga ut här.. Mina vänner Patricia,Angelica;erica,emelie och candrah har koden till min andra blogg så dem har ju läst den men jag vill inte att fler gör de. =) Finns en viss person som skulle gå i taket om hon läste min blogg.. visserligen skulle de va lite kul.. MEEEN jag är mamma nu och tänker mer än gärna på mitt barn hellre än på en fjant från jakobsberg.

Varför är de så att bara vissa människor växer upp och går vidare medans andra stannar kvar och trampar på samma plats? Nu säger inte jag att jag är värsta ängeln för de är jag inte men jag tycker att de är ganska intressant.
Jag flyttade från de skithål jag växte upp i när jag va 22 år.. efter de så har jag rest inom Sverige och träffat nya vänner och bekanta och lärt mig massor om mig själv och mognat en del. Ströp kontakten med alla i från hemstaden när jag flytta oxå.. hade ett fåtal kvar där samt min familj.. De nya vännerna säger att jag är en underbar,ärlig och kärleksfull människa medans en annan kanske säger att jag är likadan som innan jag flyttade.. Det är alltså 10 mot 1 kan man säga.. 10 st säger att jag har mognat och blivit en fin människa och 1 säger tvärtom.. Jag väljer ju såklart att tro på dem 10.. ;) Men hur kan 1 människa säga så fula saker om en annan? Fick höra både de ena och de andra från henne om hur dålig och hatad jag är.. av hennes vänner måste jag tillägga, som jag inte ens känner och de känner inte mig. Eh... jag struntar i henne och hennes vänner jag undrar bara som jag skrev, hur de kommer sig att vissa växer upp från ghettot och drar för vi vill se mer och lära oss mer och ge livet en bra chans medans andra väljer att stanna kvar och hålla sig instängda i sin håla med sina vänner de växt upp med..? Är de för att det är "tryggt"?

Jag är iaf en av dem som vågade flytta helt själv till ett helt nytt ställe där jag inte kände en kotte.. Det va oxå det bästa jag har gjort (förutom att få min dotter) i hela mitt liv!! Jag fick nya vänner för livet och jag träffade min underbara fästman. Jag ångrar inte för en sekund att jag flytta.

Om jag hade stannat kvar:
Jag tror att hade jag stannat kvar i Jakobsberg så hade jag vart tillsammans med en man som inte va snäll mot mig fortfarande, vi hade kanske fått barn nu.. Jag hade haft kvar samma gamla falska vänner bara för att ha några vänner överhuvudtaget.. egentligen ville jag bara kräkas på dem för de va så falska och vidriga mot varann och andra. Jag hade haft en man som åkte in och ut från kåken och som alla har "respekt" för. Jag hade levt ett liv som så många tjejer gör idag.. ett liv med misshandel,kränkningar,lögner och otrohet. Jag va stark nog att ta mig ur med en massa hjälp av min underbara mamma... jag hoppas att det finns hopp för de tjejer som lever så idag att få styrkan att lämna. Jakobsberg mina vänner är inte ett bra ställe och det är deffenitivt inget ställe att uppfostra barn i.. Ja det är min åsikt... många tycker säkert annorlunda och det får man göra. Men tänk oxå på de jag skrev.. ALLA TYCKER ANNORLUNDA när du kommenterar min blogg. =)

Aa det finns egentligen mycket som jag går och tänker på om dagarna nu när jag är mamma ledig... men jag sparar lite till senare =P

// Love Nelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar