tisdag 15 mars 2011

Tok tisdag

Jag och Vilda har faktiskt inte gjort något alls idag mer än att gosa och sova tillsammans. Vi har vart extra trötta idag av någon konstig anledning. Nu har jag öppnat altandörren iaf för de är så sjukt varmt här hemma. Ska vakna till liv lite och sen ta med henne ut och gå. Jag skulle behöva gå och handla och de är en lagom promenad här i från till mataffären. Men sen blir det att ta de lugnt igen.. jag är jätte trött. Tror jag kan ha järnbrist igen och som vanligt B12 brist. Jag är fruktansvärt dålig på att ta mina vitaminer som jag ska. Är oxå dålig på att ta min medicin som jag ska ta två ggr om dagen hela mitt liv... de blir kanske 4 ggr i veckan. =S Det är dåligt. Jo jag har nämligen en kronisk sjukdom. Min medicin är ett urinvägsantispektikum som förhindrar återfall hos oss personer med benägenhet för återkommande urinvägsinfektioner. Jag har något i min urinblåsa som gör att jag får återkommande infektioner som blir så illa att jag blir inlagd för njurbäckeninflammationer... så jag hoppas denna medicin hjälper mig.... men då måste jag ju börja ta den ordentligt. Aa men detta kommer jag leva med hela mitt liv.. visar de sig att medicinen ej funkar så får jag medicin direkt in i blåsan en gång i veckan i fem veckor. Funkar inte de måste jag gå med skiten utan att få hjälp för då finns de inget de kan göra. =( Meeeeen sånt är livet.

Jag ska iaf ta hand om min dotter nu... något som hon gnäller för.

Ha en super mysig och trevlig dag i detta fina väder =D

Love // Nelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar