söndag 13 mars 2011

Livet

Idag har vi städat hela lägenheten och sänkt ner Vildas säng så hon inte kan ramla ur då hon börjar ta tag i kanterna på spjälsängen för att försöka ställa sig eller sätta sig upp. Sen har vi ätit en super god middag och Vilda har somnat för natten....

Började tänka lite om livet idag.. nu när allt är städat och fint och Vilda sover... Vi tar livet för givet nästan varje dag och uppskattar inte vad vi har. Dagar,månader och år flyger förbi. Men jag stannar upp ibland och öppnar mina ögon och inser hur lycklig och lyckligt lottad jag faktiskt är. Jag har träffat,flyttat ihop och förlovat mig med en enormt fin,omtänksam man som älskar mig med hela sitt hjärta, jag har ett grymt fint hem som är ny renoverat så som vi vill ha det,vi har två bilar,jag har mina underbara vänner som jag älskar,min familj, jag lyckades ta mitt körkort för 8 månader sen, vi har allt vi behöver i hemmet och vi är så lyckliga och har så kul ihop.. och på det fick vi vår älskade Vilda!! Vår relation växte när hon kom och vi är mer förälskde nu än tidigare.

Stanna upp ni med och öppna era ögon för att se och uppskatta allt och alla ni har i era liv. Ta vara på de små stunder tillsammans för tiden går fort. Jag titta på Vilda idag och verkligen ser hur hon växer.. ärligt så blev jag väldigt ledsen av att hon blir större.. Kanske är konstigt men jag vill ha min lilla bebis. Hon är helt fantastisk och hon lär sig extremt fort. Hon är tidig med nästan allt. Hennes barnmorska på BVC säger att det är så kul att se att Vilda utvecklas så fort och att hon är så tidig med allt. Visst är de positivt såklart men jag kan inte låta bli att bli lite ledsen. Min lilla flicka är redan 6 månader... snart ett år.....3år....6år....10år ..........20 år och flyttar hem i från. =( Jag är väl lite egoistisk när jag tänker så men så tänker nog många mammor.

Aa men jag sitter nu i vårt vardagsrum och känner värmen och kärleken som finns här. Jag är verkligen lyckligt lottad som har de så här bra. Min största önskan i livet innan jag träffa Thomas var att träffa en man som älskar mig med hela sitt hjärta oavsett vad.. att flytta ihop,förlova sig och skaffa barn. Nu har jag allt de! Jag kan inte vara lyckligare.. Tjatigt kanske men det är sant.
Love // Nelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar