tisdag 22 februari 2011

Tok Tisdag

Den här dagen kommer bli kanon, Vilda och jag är utvilade från en hel natts sömn. Det ser oxå ut att bli fint väder så idag blir de en promenad och sen ska jag försöka hinna städa lite här hemma.. det är inte så lätt nu när Vilda rullar och ålar så mycket. Vågar inte lämna henne någonstans förutom i hennes säng och där vill ju inte hon ligga heller. =) Kl 18.00 ikväll ska jag va och träna iaf =D Känns så jävla skönt och kul att ha hittat ett gym där jag trivs och blir efterfrågad när jag inte är där och får sån hjälp man kanske behöver ha. Nu kan ju jag allt redan eftersom att jag nästintill är utbildad personlig tränare till gym.. men de är så kul ändå att bli påmind om hur man gör och verkligen känna de muskler man ska känna i... det va länge sen sist. Under min graviditet så gick jag upp 35 kilo.. vilket är sjuukt mycket. Så jag blev ju extremt överviktig då jag redan va mullig innan jag blev gravid. Och efter förlossningen nu har jag bara lyckats gå ner ca12 kilo.. Så de är massa kilon kvar att slänga i sjön. =) Vilket jag faktiskt tycker är lite kul då man verkligen kan se och känna stor skillnad när man börjar gå ner i vikt. Jag tycker att jag är jätte fin när jag är "smal" normal kanske jag ska säga... jag tycker inte att pinnsmal är fint utan jag vill ha lite kurvor och lite att ta i annat än ben. Alla tycker inte som jag såklart men det tycker jag bara är bra. =) Jag tycker att är man nöjd och mår bra med hur man ser ut så spelar det ingen roll om man är pinnsmal eller jätte tjock. Bara man mår bra. Jag mår inte bra av att vara såhär stor så jag vill ner till min tidigare vikt. Där är jag nöjd. Fast enligt läkares syn på vikt så är jag överviktig då med ca 7 kilo... =S Deras normer är inte riktigt friska tycker jag.. BMI... Nä de är inget för mig. Sätter ut en bild på mig när jag va smal så.. inte gick jag efter något BMI inte =)

Så såg jag ut när jag va nöjd med mig själv och mådde bra.. =) Inte smal och inte tjock utan normal.. om man nu kan säga normal? =S Aa men jag gillar de iaf och det är de som räknas hehe.

Nu har jag iaf lyckats få med lite folk till Thomas 30 års fest/middag.. väntar på två till som ska svara idag men än så länge är vi 7 st iaf.. =) Så det kommer bli jätte kul! Har ett problem med vad jag ska ge Thomas i födelsedags present..... Vad kan man ge en man som fyller 30 år som inte är för dyrt men ändå minnesvärt?? Varför jag säger inte för dyrt är ju för att jag är mammaledig och får inte direkt in mycket pengar.. Någon som har något förslag att ge? =D Kanske något roligt men fint på samma gång? Eller jag vet inte.. Svårt de där.
Mina fina älsklingar



Nu fick jag blogg torka.. Kommer jag på något mer skriver jag då.. =)

Ha en super bra dag

Love // Nelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar