onsdag 21 mars 2012

Onsdag

Har stor städat, diskat, lagat lunch och diskat igen.. Nu har de hänt något knasigt med mitt knä för nu kan jag knappt stå på mitt vänster ben. =/ Som tur är så är jag klar med allt och Vilda åt lunch vid elva och har precis vaknat efter sin vila. Nu sitter hon och äter frukt och kollar på tv. =)

Mitt jobb verkar inte vara så serösa så jag söker fler jobb. Plus att lönen inte visade sig vara så bra. Så man kan nästan säga att jag jobbar heltid men med deltidslön. Vilket inte är ok! Så mina nya planer är att ta lastbils körkortet så fort kursen börjar och jobba tills dess och under tiden. När jag har tagit lastbil kortet blir de att söka såna jobb med. För då är jag utbildad yrkesförare. Just nu söker jag mest budbil och paketbudbil. Lätt lastbil är ju de ända jag kan köra nu. Efter att den kursen är klar och jag har ett bra jobb så ska jag börja plugga på distans och studera byggteknik. En bra början för att få de lättare att komma in på byggnads ingenjör rot sen. =) Måste dock vänta tills i höst för då börjar iaf yrkesförar utbildningen som är på 30 veckor. Byggteknik va inte heller så länge har jag för mig.

Känns iaf som att jag måste sätta fart med mitt pluggande. Så ska söka in till allt nu i maj. Och hoppas att jag får en plats. =)

Skulke vilja studera foto med men den kursen som jag hitta kosta 20.000 kr. =/ Så den får jag skippa. Får lära mig själv hehe.

Men så ser planerna ut iaf. Jobba på mitt jobb, ta lastbils körkort och söka nytt jobb. Kolla om jag kan plugg byggteknik på distans under tiden jag jobbar. Sen får de bli helg jobb när jag kommit in på nackademin. =)

Jaja, mina planer blir nästan alltid rubbade men ska försöka hålla mig till den här planen. =D Drygt bara att behöv vänta till i höst. =(

Funderade på att plugga till alkohol, / drogterapeft oxå men den kursen jag vill gå är på 4 år. Fanns en kurs på år men då blev man mer en samtalspedgog av något slag. Inte direkt de jag ville. Får se vad jag gör.. Jag ska iaf ta lastbils kortet. De börjar jag med. =)

Fåret sean på tv... Jag hatat de här programmet. Men min Vilda gillar de. =)

Ska lägga upp mitt knä högt nu så hoppas jag att de blir bättre.

XoXo // Nelly
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar