söndag 11 mars 2012

HJÄÄÄÄLP!

Hur fan får man barn i trotsåldern att lyssna på än och hur får man dem att göra de man ber dem göra? Jag håller på att bli tokig på Vilda! Hon gör inget jag säger till om. Typ sluta klättra på bordet och stolarna, eller lägg dig ner nu. Aa ni förstår kanske? Helt vanliga vardags grejer. Hon gör verkligen inte som jag säger. =( Skit jobbigt.

Ibland gör hon som jag ber om men de blir allt mer sällan.. Jag vet inte hur jag ska vara när hon inte lyssnar. Jag vill inte tjata och de hjälper verkligen inte. Jag vill inte skrika för de hjälper inte heller. Jag har provat att lägga henne i sängen men de hjälper inte heller.

Snälla, om du har något tips att ge mig vore de super snällt. Skriv gärna en kommentar. Jag behöver inte publicera om ni inte vill.

Kram
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. Trottsen är ju så härlig ;) Nej enda tipset jag har är väl att vara konsekvent o stå på dej. För låter du henne vinna o få som hon vill så blir det ännu värre. Vet att det är hur jobbigt som helst men jag LOVAR dej det går över. Vet itne hur många duster o fajter jag haft med Casper genom alla trottsfaser.Men vi har tagit oss egonom dom.O idag lyssnar han på vad jag säger allt som oftast för han vet att MAMMA bestämmer ;) Bara att stå på dej o försöka hålla dej lugn.Brusa inte upp för då tar dom det lite som ett beröm.O orkar du inte så låt tomas ta över o du får gå o andas o sen kan du ge dej på det igen.Ett annat tips är rutiner. Rutiner o är A och O.O sen får man inte glömma att nästan äverdrivet berömma när dom är duktiga o gör som man säger för då märker dom att gör jag som mamma alt pappa säger så blir det bra o glada miner. Du kommer klara detta,men vet hur jäkla frustrerande det är när dom är i det.. Kram Annica

    SvaraRadera