tisdag 17 januari 2012

Funderar på en sak...

Hur är det att vara ensamstående mamma egentligen?

Alltså jag vet hur min mamma har haft de som har vart ensam med mig och min bror och sen med min syster. Min mamma är en otroligt stark och klok kvinna!

Men har tittat runt lite på andra ensamstående mammor och blir lite förvirrad..=/

När man är ensamstående är man ensam. Man får ingen hjälp från pappan till barnet/barnen eller från sina föräldrar eller vänner. Man står helt själv med sitt/sina barn! Man får kämpa för att överleva och gå utan mat själv för att barnen ska få äta. Man sliter arslet av sig för att hinna med jobb och dagis/skola och aktiviteter. Så ser jag det, så har en ensamstående mamma. Liknande iaf.

En som är ensamstående som inte har jobb men som går på soc och som får hjälp av föräldrar och vänner och vissa killar som kommer och går i ens liv är väl ändå inte ensamstående? Eller? Ja på papper kanske men inte in real life! Hon får ju all hjälp hon behöver... hon är aldrig ensam för hon har vänner som alltid finns eller som alltid ringer.. killar som kommer och går och föräldrar som sliter arslet av sig för att kunna ge henne mer pengar.. Då tycker faktiskt inte jag att man är ensamstående. Men det är mitt tycke.

Så jag blir alltså förvirrad... någon snäll ensamstående mamma som kan förklara för mig hur de faktiskt är att vara ensam med ett eller fler barn? Är det som jag tror eller är de som jag skrev sist?

Jag har inga funderingar på att bli ensamstående mamma btw. Jag älskar min man och vi kommer garanterat hålla ihop ett par år till ;) hehe.

Angelica påminde mig och Thomas om att vi hade vart ihop i 4 år nu i november.. haha det hade både jag och Thomas missat =P. Jag är uppenbarligen inte som många andra tjejer som tycker att man ska fira års dagar och så.. jag kommer inte ens ihåg hur länge vi vart ihop innan Angie sa de haha. Så tack Angie =D.

Thomas har kommit hem nu från innebandyn.. Vilda somna vid halv nio tror jag.. så jag ska kolla på Sex and the city sen ska jag försöka att sova.... får se hur de går idag. Jag hoppas att jag kan somna för jag är SÅ trött. Ska bli skönt att få komma till läkaren för att få hjälp med de här. Måste ju kunna sova. =)


•.¸☆ ★ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
Ƹ̵̡Ӝ̵Ʒ..•°*"˜ ☼¸♪♫-´♪♫" ~.¸.☮
.(ړײ)/ .. Put this on the walls of People
.«▓ .. With GOOD HEARTS & BEAUTIFUL SOULS
. ╝╚ .. That make your Life BRIGHTER
........... Simply Because they Exist! ☼¸.• ♪♫.



Jaja ha god natt nu så hörs vi mer imorn.

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar