måndag 1 augusti 2011

Stackars Vilda

Min stackars diggi har öroninflammation. =( Hon har haft hög feber i några dagar så imorse ringde jag bvc. Hon sa att vi skulle till vårdcentralen på en gång. Eftersom vår bil är på service så tog jag och Vilda bussen ner. Så titta läkaren på Vilda i öron,hals och ögon och de va inge snack om att hon har öroninflammation. Min stackars ängel, de gör ju fruktansvärt ont att ha öroninflammation. Så nu får hon kovepenin tre ggr om dagen. Och så ska jag kombinera med att ge alvedon och ipren. Febern är nere nu tack vare alvedonen men hon verkar fortfarande ha ont. =( Så jag hoppas dessa två dagar går fort så hon mår bättre snart.
Efter vårdcentralen gick vi till apoteket såklart och hon fick penicillin på en gång. Så hon har fått två kurer redan idag. Sen mötte vi Thomas och åt lunch och sen körde han oss hem. Väl hemma så somna vi på en gång. Jag är inte heller den piggaste. Så sov vi i tre timmar. När vi vakna fick vilda mat och alvedon och penicillin och sen lekte vi lite och trösta lite och sen kom Thomas hem. Nu springer vilda runt och gnäller med höga c... Jätte skönt för öronen, eller inte Hehe. Ska ta henne iaf.

XoXo // Nelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar